”Bedrifter som ikke tilpasser seg våre mobile vaner, kommer til å bli gårsdagens tapere. Bedrifter som henger med på kundereisen uavhengig av media og tilbyr mobile, sosiale, lokale og skybaserte tjenester, blir vinnerne.”
Dette er et av svarene Morten Myrstad i The New Company gir i et nyttårsintervju med hanspetter.info. Hovedbudskapet i intervjuet er at fremsynte virksomheter og ledere må utvikle og gjennomføre en mobil strategi.
Dette sier Myrstad om mobilåret 2013:
”For folk og bedrifter flest preges 2013 av en kraftig vekst i mobile plattformer og mobil bruk. Det er nå 1,5 milliarder smarttelefoner og 300 millioner nettbrett i hele verden. Både utbredelse og bruk av mobile plattformer er nær fordoblet på ett år. Nå både søker vi og bruker sosiale medier mer via mobile plattformer enn via desktop. Bruk av epost, webtrafikk og e-handel via mobile plattformer følger etter i samme takt. Som brukere forventer vi at vi skal kunne bevege oss nærmest sømløst mellom mobil, nettbrett og desktop, privat som på jobb.”
Dette sier Myrstad om den mobile fremtiden:
"Overgangen til ”mobile first” kommer til å utløse en enormt stor skapertrang de nærmeste årene. For ”early movers” kan gjerne Google Glass stå som et symbol. Et mer kommersielt eksempel er Apples trådløse iBeacon-teknologi som nå gjør det enkelt å kommunisere med alle forbrukere som beveger seg i nærheten av en Apple-butikk. Fremover kommer sammenkoblingen mellom mennesker og smarte enheter, bare til å bli ytterligere forsterket. Både ”Wearable computers” og ”Internet of Things kommer til å bli en realitet, også for folk flest."
Hele intervjuet, som omfatter mange andre teknologitrender for 2014, kan du lese her.
コメント