Bøker

I et oppstykket mediebilde kan det av og til være nødvendig å gjøre et dypdykk i en bok –rett og slett for å få oversikt.

Vi deler her bøker vi har hatt glede og nytte av, knyttet til temaer som digital endring, AI, brukeropplevelse, Content Marketing, Social Business og digital arbeidsplass.

Remote –Office not required

Med den store interessen for Remote Work etter COVID-19, har folk gjenoppdaget boken til Jason Fried og David Heinemeier Hansson, begge grunnleggere bak prosjektplattformen Basecamp. Basecamp er et 100% remote-basert selskap, og i boken har forfatterne samlet sine erfaringer og anbefalinger knyttet til distribuerte arbeidsplasser.

Introduction to People Analytics

People Analytics kan gjøres vanskelig – eller enkelt. Denne boken fra Dave Millner og Nadeem Khan har HR-folk som målgruppe, og er en praktisk guide til data-drevet HR. Boken handler både om hvor man kan finne HR-relevante data i en organisasjon, hvordan dataene kan analyseres og hvordan en leder eller HR-person kan finne nyttig anvendelse.  

The Center of Experience

 

Interessen for god kundeopplevelse (“Customer Experience”) har vært sterk i noen år, men Greg Kihlström mener det ikke er mulig å levere en god kundeopplevelse uten også å levere en god ansattopplevelse. 

F#ck Content Marketing

Randy Frisch mener at tradisjonell Content Marketing og Marketing Automation ikke lenger fungerer, og at man i stedet må gi webgjester en «Netflix-opplevelse», i form av godt og rikt innhold, som deles raust. 

Digital Dugnad 

Silvija Seres, anerkjent analytiker, foredragsholder og podcaster er denne gangen ute i bokformat. Boken «Digital Dugnad» handler om «digitalisering og samfunn og Norges fremtid, men beskrives også som en «betaversjon». Hvorfor? Jo, fordi Seres inviterer leserne til å være med og konkludere i de to siste kapitlene. 

The Empowered Enterprise 

Rick Nucci er grunnlegger bak Guru, som er en plattform for knowledge management i bedrifter. Boken er en guide til Kunstig Intelligens for ledere og andre som vil vite mer om AI og business. Guru, som bruker AI i sin kunnskapsplattform, har gjort boken gratis tilgjengelig. 

Designed for Digital

For mange kan digital transformasjon være vanskelig å gjennomføre i

større konsern med tradisjonell organisasjonsstruktur og innebyggede styringssystemer. Boken til Jeanne Ross og kolleger viser en mulig retning. 

Social Business By Design

Dion Hinchcliffe er en anerkjent IT-analytiker i selskapet Constellation Research. Denne boken er en av beste bøkene for å forstå meningen med og bruken av digitale, sosiale nettverk på jobben.  

Crisis Communication Strategies 

Krisehåndtering og krisekommunikasjon har for alvor kommet på dagsorden etter COVID-19. Amanda Coleman har sin bakgrunn i krisekommunikasjon, og har skrevet en bok både om hvordan man kan forberede seg for kriser, håndtere en krise effektivt og komme i gang igjen etter en krise.  

The Connected

Company

I en tid hvor vi må finne sammen på andre måter enn på den fysiske arbeidsplassen, har boken «The Connected Company» til Dave Gray fått ny aktualitet. Boken beskrives som en «strategic blueprint for 21st-century organizations» og inneholder både gode analyser og poengrike illustrasjoner. Gray er en av grunnleggerne av det anerkjente konsulentselskapet XPLANE. 

Using Artificial Intelligence in Marketing

Marketing er et av områdene hvor Kunstig Intelligens tidligst er blitt tatt i bruk. I sin bok gjennomgår Katie King trender innenfor AI og hva vi mener med AI, men vekten i boken ligger på anvendelse.  

Superpowering People

Oscar Berg er en anerkjent forfatter og foredragsholder innenfor temaene samhandling og sosiale intranett. Berg er også flinktil å visualisere sine tanker med gode illustrasjoner og modeller.

© 2020 av The New Company. Personvernerklæring.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn - Grey Circle