Vi introduserer SWOOP Analytics for nordiske selskaper


The New Company har inngått et partnerskap med det australske selskapet SWOOP Analytics. SWOOP er en ledende plattform for analyse av samarbeid og samhandling i Microsoft Teams, Yammer og Workplace fra Facebook.

-Mange nordiske selskaper har innført sosiale nettverk og samarbeidsløsninger på jobben. Men oppnår de bedre forretningsresultater og høyere produktivitet? Vi tror at SWOOP Analytics kan gi svaret og introduserer derfor plattformen for selskaper i Norden, sier Morten Myrstad, administrerende direktør i The New Company.

Økt forretningsverdi

-De fleste nettverk og samhandlingsløsninger har enkel statistikk og oppgir tall for aktivitet. Men det disse tallene forteller, er som regel kun hvor mange ansatte som oppsøker plattformen over en viss periode. Det er liten innsikt å hente i forhold til engasjement og nytteverdi. Det er her SWOOP er i stand til å tilby unik innsikt til virksomheter, sier Myrstad.

Økt synlighet i Europa

-Vi vet at mange community managers i Norden henter verdifull innsikt fra våre webinarer og benchmark-rapporter om Workplace, Teams og Yammer. Derfor er jeg veldig glad for at vi gjennom samarbeidet med The New Company kan gjøre vår analytiske plattform enda mer kjent og tilgjengelig for flere bedrifter i Norden, sier Caj Kjær, administrerende direktør i SWOOP Analytics. Kjær, som for 20 år siden flyttet fra Danmark til Australia, vil også tilbringe det neste året i Danmark for å gi SWOOP i Europa mer synlighet.

Unike nettverksdata

SWOOP Analytics er et analyseverktøy som henter data direkte fra selskapets samarbeidsplattform, helt anonymt. Etter installasjon og konfigurasjon analyserer SWOOP data kontinuerlig, i sanntid. SWOOP kan analysere innhold og relasjoner i Teams, Yammer og Workplace og gi virksomheter dyp innsikt i samhandling og annen digital atferd i nettverket. Innsikten som virksomheten får tilgang til, er nyttig for å forstå hvilken atferd på arbeidsplassen som fører til bedre forretningsresultater, men også for å ta informerte beslutninger om effektiv samhandling.

Dashboard med brukerinnsikt

Via et dashbord får definerte administrasjonsroller en unik innsikt i organisasjonens aktiviteter og relasjoner, men også alle ansatte kan få tilgang til et personalisert skrivebord med personaliserte målinger på hvordan man samhandler med andre.

30 indikatorer

SWOOP har definert 30 unike indikatorer for å gi organisasjoner innsikt i samarbeidsmønstre og digital atferd. Eksempler på innsikt du kan få, er engasjementnivået i nettverket ditt. Hvor ofte ansatte responderer på et innlegg, graden av to-veis kommunikasjon og hvor mange som deltar i en diskusjon er eksempler på informasjon man kan hente og analysere.

Personlighetstyper og teamtyper

På grunnlag av dataene har SWOOP definert 5 ulike personlighetstyper, fra de som engasjerer seg lite til de som dominerer for mye og til de som er flinke til å dyrke frem en god samhandlingskultur.

SWOOP har også definert 5 ulike gruppetyper, fra helt passive grupper til de som domineres av noen få og til velfungerende grupper hvor mange bidrar aktivt.

Innkjøp, rådgivning og adopsjon

SWOOP Analytics er et globalt selskap med hovedkontor i Australia, med kontorer i Europa, USA og Stillehavs-Asia. Selskapets ledende analytikere brukes ofte til å kommentere trender i interaksjon og sosial kommunikasjon.

Bruk av SWOOP følger en lisensieringsmodell, avhengig av antall ansatte og hvilket nettverk som skal analyseres. SWOOP støtter i dag Microsoft Teams, Yammer og Workplace by Facebook. Det er mulig å få SWOOP testet i løpet av en gratis prøveperiode, uten å inngå en lisensavtale. Interesserte selskaper kan også delta i en gratis benchmarkundersøkelse på Microsoft Teams.  

Hvis du vil vite mer om SWOOP og vårt samarbeid, kan du bruke kontaktskjema på denne produktsiden om SWOOP Analytics.

© 2020 av The New Company. Personvernerklæring.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn - Grey Circle