
Ifølge Techcrunch blir Facebook At Work offisielt lansert i neste måned. Betalingsmodellen vil bli antall aktive brukere.
Business-varianten av Facebook har vært i utvikling et par års tid, og over 400 virksomheter har inntil nå deltatt som gratis beta-testere, deriblant mange norske.
Forretningsmodellen ser ut til å bli at Facebook tar seg betalt i forhold til antall månedelig aktive brukere, ikke per registrert bruker. Lanseringen i oktober kommer ifølge Techcrunch også til å inkludere plattformens første integrasjon, nemlig med prosjekt- og task-verktøyet Asana.
Hele Techcrunch-artikkelen kan du lese her. Og her finner du mer informasjon om Facebook At Work.
Tøft marked
Facebook at Work går inn i et marked for samhandlingsløsninger og sosiale intranett, hvor alle de store teknologiaktørene nå deltar: Microsoft med Office 365 og Yammer, Google med Google Apps for Works, SAP med Jam, Salesforce med Chatter, IBM med Connections, Cisco med Spark. I tillegg har en nykommer som meldingstjenesten Slack blitt en stor favoritt, ikke minst innenfor media og teknologi.
Facebook sitt store fortrinn er en brukeropplevelse som folk kjenner igjen. For alle de andre aktørene, som Microsoft, Google etc., er det store fortrinnet at samhandlingsfunksjonene er sterkt integrert i en komplett plattform som også består av mail, team sites, publisering, dokumentbiblioteker etc.
Comments