![](https://static.wixstatic.com/media/810263_c54ea9a9c8ba4c1aa62f10e25d67f899~mv2.png/v1/fill/w_453,h_282,al_c,q_85,enc_auto/810263_c54ea9a9c8ba4c1aa62f10e25d67f899~mv2.png)
Chat og samhandlingsløsninger har blitt kritiske verktøy for å samhandle effektivt i organisasjoner. Microsoft Teams er en av de mest populære plattformene og kan i dag tilby et enormt tilbud av integrasjoner, et tilbud som vokser kontinuerlig.
Ved å ta i bruk integrasjonene presentert i denne bloggposten, vil du kunne oppleve en smartere arbeidsflyt i ditt team. Felles for appene er at de støtter deg «in the flow of work». Det betyr at mens du er i en dialog med en eller flere kolleger, vil du kunne utføre handlinger uten å bevege deg ut av dialogen. Dette gjør Microsoft Teams til en smart hub for teamarbeid som forenkler og effektiviserer dialoger.
1.Polly
Med Polly kan du lage polls og spørreundersøkelser underveis i og mellom møter. Skap engasjement i kanalen din ved å jevnlig stille kollegene dine spørsmål. Polly har et smart brukergrensesnitt som gjør det enkelt for deg å opprette en poll i en kanal eller chat:
Skriv @polly i chatten, etterfulgt av spørsmålene og alternativene og send. Resultatene er «real-time», så du kan følge med når svarene kommer inn.
![](https://static.wixstatic.com/media/810263_dff8536c3f3d4002a49a5e0b369ef7f6~mv2.gif/v1/fill/w_858,h_591,al_c,pstr/810263_dff8536c3f3d4002a49a5e0b369ef7f6~mv2.gif)
2. Karma
Anerkjennelse gir engasjement og arbeidsglede. Dette har utviklerne av Karma både tenkt på og satt i system. Karma er en app som bidrar til økt anerkjennelse i bedriften ved at det oppfordres til å gi kudos til kolleger sømløst i en chat. Karma Chatbot samler inn og prosesserer dataene og gir rapporter som kan forbedre hverdagen.
![](https://static.wixstatic.com/media/810263_3bbd9ef55f284ddc9c3c7d9d0a3e139e~mv2.png/v1/fill/w_818,h_465,al_c,q_90,enc_auto/810263_3bbd9ef55f284ddc9c3c7d9d0a3e139e~mv2.png)
Ved å skrive: @karma ++ @user så har du gitt en kollega karma poeng. Så enkelt er det!
![](https://static.wixstatic.com/media/810263_1bcee103ac4247f0a6a5447f95e4c09b~mv2.png/v1/fill/w_366,h_237,al_c,q_85,enc_auto/810263_1bcee103ac4247f0a6a5447f95e4c09b~mv2.png)
Anerkjennelsen kan også kobles til bedriftens verdier og om man ønsker det,kan anerkjennelsen kobles til gaver som ansatte i bedriften kan vinne og «cashe inn» med sine karmapoeng.
3. Mailclark
![](https://static.wixstatic.com/media/810263_b50e79ac9dd34eceb9645ae13bf0a248~mv2.png/v1/fill/w_319,h_218,al_c,q_85,enc_auto/810263_b50e79ac9dd34eceb9645ae13bf0a248~mv2.png)
Du og dine kolleger kan nå samarbeide på tvers i Teams – og på tvers av kanaler. Mailclark tilrettelegger for felles håndtering av ekstern kommunikasjon som Office 365, Gsuite, Facebook, Twitter osv. I praksis betyr dette at alle i et team kan motta og sende Email. Twitter og Facebook svar direkte fra en kanal. Mailclarker tilgjengelig både i Teams og Slack.
4. OneNote
![](https://static.wixstatic.com/media/a27d24_bf286dcbfa7c4f738add4d30aa817656~mv2.jpg/v1/fill/w_543,h_687,al_c,q_85,enc_auto/a27d24_bf286dcbfa7c4f738add4d30aa817656~mv2.jpg)
Teams har en sømløs integrasjon med OneNote. Hvert team som opprettes kommer med en OneNote notatblokk som alle i teamet har tilgang til. OneNote er perfekt å bruke til møtereferater eller til å samle informasjon som man ellers ville delt som vedlegg i en mail.
Hele teamet vil ha tilgang til referatene og de vil også kunne legge til informasjon. OneNote tilbyr et rikt formateringsbibliotek, så elementer i referatet kan merkes som eksempelvis oppgaver.
5. Asana
![](https://static.wixstatic.com/media/810263_90c6d3a709ad42649c6dbe6b398ce8e0~mv2.png/v1/fill/w_980,h_549,al_c,q_90,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/810263_90c6d3a709ad42649c6dbe6b398ce8e0~mv2.png)
Asana er et smart verktøy for planlegging av nye prosjekter. Asana-integrasjonen i Teams forenkler kommunikasjon rundt oppgaveplanlegging med en chatside som er side om side med prosjektet. Underveis i dialogen kan man legge til eller huke av tasks.
BONUS!
En spennende nykommer på markedet er svenske Svava. Vil du engasjere møtedeltakere i digitale møter så er Svava løsningen. Svava sørger for at deltagere i digitale møter er aktive bidragsytere ved at løsningen tilrettelegger for at man kan deler ideer, lage polls og gjøre møtet mer interaktivt. Det som skjer underveis i møtet blir dokumentert og tilgjengelig etter møtet via PDF. Dermed slipper møtedeltakerne å ta notater underveis og man slipper å skrive møtereferat. Tid spart!
![](https://static.wixstatic.com/media/810263_636e814cfcee4acd8a5a4f46f1b4b5b2~mv2.png/v1/fill/w_850,h_455,al_c,q_90,enc_auto/810263_636e814cfcee4acd8a5a4f46f1b4b5b2~mv2.png)
Disse fem utvalgte applikasjonene bør du vurdere å ta i bruk i ditt Microsoft Teams-miljø. Dersom disse fem ikke er aktuelle, finnes mange andre gode applikasjoner i appbiblioteket til Teams. Den viktigste verdien man oppnår ved å integrere nyttige applikasjoner med Teams, er at det forenkler samspillet i teamet. Spesielt siden arbeid og kommunikasjon innad i hele teamet foregår i en og samme grensesnitt.
Comentarios